tirsdag den 15. februar 2011

Valentines Day

Jeg ved det, jeg ved det, jeg ved det. Jeg har ikke skrevet i aaaalt for lang tid, men synes jeg det er blevet tid til lidt mere sladder fra store USA i lille Friend.. hvis det gav mening?

Meget er sket siden jeg skrev sidst. Rodrigo er taget hjem, det var sååå svært at sige farvel, siden vi var blevet rigtig gode venner, men der var intet at gøre og jeg planlægger nu at tage til Brasilien i den nærmeste fremtid :) Det har været jul, hvor jeg fik en masse gode gaver, hyggede med familien og var på skiferie i Wyoming. Jeg er blevet meget dårligere til dansk og har svært ved at komme op med det rigtige ord eller vending til at bruge i sætninger eller når jeg snakker. Thanksgiving tilbage i slutingen af november, hvilket egentlig bare var en dag med en masse mad og spil med familien. Vi har haft snedage, hvor der var så meget sne at vi kunne komme i skole. Efter min mening var der ikke nok sne til at lukke skolen, men på den anden side bor mange herovre på en gård, så det er sværere at komme frem og tilbage. Det var et lille resume af lidt af det hele - nu kommer det lidt mere detajeret fortælling for de hardcore personer, som virkelig har lyst til at vide mere.

Basketball! sæsonen er næsten slut. JV/2. holdet, hvilket jeg er på, har deres sidste turnering på lørdag, og så er der ikke mere basketball til mig. Vores Varisty holdet har kun districs kampe, og hvis de vinder alle dem kommer de til state. Hvis de taber bare en kamp fra nu af, så er sæsonen slut for dem også. Vi skulle gerne vinde to mere kampe og så tabe, for jeg tror ikke vi går til state.
Jeg har fundet ud af at basketball ikke er den sport jeg er bedst til :) En basketball kamp har i alt 32 minutter.. og jeg spiller omkring 2 minutter hver kamp, hvis det er et dårligt hold måske 4 min. og hvis det er et godt hold måske de sidste 30 sekunder. Ahahahaha. Men det er helt okay. Det har været en meget hård sæson og jeg har haft dage hvor jeg virkelige har hadet det, fordi du altid er den der laver fejl og aldrig er rigtig god til det, og andre dage hvor det har været sjovt. Så jeg er glad for at vi snart er færdige. På den anden side er basketball det der har holdt mig nogen lunde tynd - for jeg spiser hele tiden herovre :)oh well. btw. min værtsfar en assistent træner på basketball holdet.

I weekenden har jeg sovet hos min veninde fra Spanien. Lørdag tog vi til Lincoln for at købe en kjole for PROM. Prom er et meget stort dance. Man kan lidt sammennligne det med galla på gymnasiet eller handelskolen, bare meget mere intense! Vi fandt begge to en kjole. Normalt er kjolerne lange, men min er kort fordi, det er billigere, nemmere at få med hjem og jeg kan bruge den igen. Næste dag skulle vi til et EF Meeting igen i Lincoln med alle udvekslingsstudenter fra rundt omkring i Nebraska. Jeg elsker EF Meetings, de er det bedste! Alle er gode venner med det samme og man har så meget til fælles, selvom man normalt bor på den anden side af jorden, og de forstår virkelig hvad man går igennem herovre. Da vi kom hjem overnattede jeg endnu en gang hos Irene.

I dag er det Valentines Day. Jeg fik et kort af min værtsmor og en slikkepind og et kort fra en pige, jeg kender. I matematik klasse kom en secretær fra kontoret op med en buket roser til min matematik lærer, Mrs. Hamilton, som hendes mand havde sendt til hende. Så sødt :) Jeg tog hjem til Annies house for at spise sammen med basketball holdet. Og nu er jeg hjemme og sidder og skriver det her.

Prom er den 26. marts. Jeg ved ikke helt om jeg glæder mig endnu, men jeg regner med det bliver sjovt. Min date er Jose. Han er en ven, jeg har fra Spanien, som bor i Sterling. Jeg tror, det er en time fra Friend. Jeg spurgte ham, hvilket var en smule akavet, men jeg er glad for at jeg gjorde, og jeg tror, det bliver sjovt med ham.

Jeg skal til Florida i påskeferien! :D wuhu! det glæder jeg mig til. Vi skal bo i Disney Land og skal også i Universal Studios og HP forlystelsesparken. Det bliver sammen med familien og min onkel, tante, fætter og måske kusine. Fun, fun, fun.

Skolen går godt. Jeg fik et D i matematik, hvilket er virkelig dårligt, men det var en lektie karakter så det er okay. Jeg har fixet det :) Amerikansk historie er virkelig nederen og kedeligt. Art er virkelig sjovt. Sociology er okay. Biology SUCKS! Vi laver nada i Child Development, hvilket er dejligt. Min lærer i Sociology og amerikansk history, mr. Martin, er utrolig religiøs, og vi er uenige om meget, men det er okay. Her den anden dag, sagde han, at han mente, at skole burde lære elever om både Darwins teori om evolution og biblens skabelsesberetning og måtte folk selv vurdere, hvad de tror er rigtigt. Jeg synes selv, det var ret sjovt. Folk her er også meget højre-orienteret og stemmer republican! De kan ikke rigtig lide Obama, nogle mere end andre, og health care er ikke rigtig noget de går ind for. Men det vender man sig til efterhånden. I starten var jeg virkelig irriteret over at de altid var så republikanske, men nu er jeg mere ligeglad. Det er bare anderledes.

Jeg kan ikke komme på mere at sige eller fortælle, så jeg slutter. Skrive hvis, der er noget i gerne vil have noget at vide om.

Vi ses :)

Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en kommentar :)