onsdag den 22. september 2010

september/starten af oktober :)

Så blev det tid til at skrive noget igen!

Allerførst til mine landbrugs-interesserede familie, vil jeg lige fortælle lidt om det. Jeg bor som sagt, på en gård, cirka 10 miles væk fra selve byen. Min værtsfar er farmer og har omkring 800 hektar. Det meste er majs og bønner. Vi har også køer, men kun omkring 30 stykker, ikke noget de tjener penge på. Min værtsfar har omkring otte personer, som hjælper ham med landbruget. Han har en hel masse traktorer. De fleste er vidst Jhon Deere. Også en masse trucks og en semi.

jeg er lige kommet hjem fra en softball game. Og det var bare greeeaat! Jeg spiller outfield på JV. Hvilket betyder at jeg spiller på det dårlige hold, på en position, der bliver brugt mindst, men whatever, det er sjovt! :) Jeg synes bedre og bedre om softball, nu hvor jeg begynder at forstå hvad der sker, og jeg ved, hvad jeg skal gøre, haha. I aftes var første gang, jeg nåede alle fire bases og home. Altså jeg scorede et point! Og jeg greb en bold in the outfield, som fik os til at vinde den inning. Vi endte med at vinde både vores varsity and JV game.
Første jeg jeg faktisk ramte bolden i et game og løb til første base, stoppede de hele spillet i et stykke tid, og så fik jeg the gameball og hele holdet signerede min bold :) og til vores sidste homegame, fik jeg lov til at pitche den første invielsespitch.

Sidste uge havde vi homecoming week. Det er en uge hvor man laver alt mulig sjovt. Mandag skulle man klæde sig ud som en holiday. Tirsdag var reality tv day og freshman and sophomore drengene spillede volleyball. Onsdag var wizard wednesday og junior og senior drengene spillede volleyball. Torsdag var color day. Hver årgang fik en farve de have på. freshman og sophomore pigerne spillede football. fredag var jersey day hvor alle football boys har deres jersey på og alle har skolefarver på. Om aftenen var selve football gamet og homecoming queen and homecoming king blev kåret! :) efter det var der et dance. det var rigtig sjovt, men også så utrolig mærkeligt. Næsten hver anden sang var en slow song, hvor alle bare slowdancede. Og så var der en masse mad man kunne spise. Det hele sluttede klokken 12, hvor folk tog hjem.

Noget andet sjovt er at alle synes jeg har gode manerer, fordi jeg spiser med gaffel og en kniv. Ingen herovre spiser med en kniv. De bruger deres gaffel til at skære i tingene. For Lunch i skolen kan man også kun få en ske og en gaffel. De fleste steder for man kun en kniv, hvis det er en lidt mere fancy middag man får, og de fleste bruger den ikke alligevel.


Skolen er meget anderledes. Der er hele tiden quizzer og tests. Hver gang du har lært noget nyt, for du en test om det. Alt du laver får du karakterer for. Hver dag checker læreren og ser om du har lavet dine lektier og det får du en karakter for. Du for også karakter for deltagelse i timen og hvis du afleverer noget til tiden. Du må ikke bruge din mobil eller ipod i skoletiden, ikke engang til frokost eller til at se hvad klokken er. Hvis de ser den, bliver den taget og du får en detention. En detention var omkring 1 - 2 timer efter skole, hvor du bare sidder og laver ingenting. Hver uge for du en seddel med dine karakterer for hver klasse, som dine forældre skal underskrive - inddtil videre har jeg kun haft A's and B+ :D Men det er heller ikke særlig svært :)

jeg ved ikke, hvad jeg mere skal fortælle :) så jeg tror, jeg vil gå i gang med mine lektier.

Camilla!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en kommentar :)